15 November 2010

SAVORY FILLED BREAD ROLLS

Ingredients:
550 grams of all purpose flour
15 grams instant yeast
200 ml of milk
2 eggs
100+50 grams of butter
20 grams grated cheese
1 teaspoon of salt
1 egg (for the egg wash)
1 tablespoon of milk (also for the egg wash)
150 grams pepperoni
150 grams grated cheese


Mix the flour, the yeast and salt, and then add 100 grams of room temperature butter sliced thin and the 20 grams of grated cheese. Then add the eggs and, adding milk a bit at a time, knead the dough until combined. Cover the dough and leave it to rise for about 30 minutes. In the meantime, grate the salami and cheese and mix it well.
Divide the risen dough in 16 parts and shape into little balls. Flatten each dough ball with your hand and shape into a circle. Put one part of the filling on the dough and form into a ball. Dip each ball into the melted butter (50 grams) and put them into the prepared pan, seam side down. Leave them for 20 minutes (or so) to rise again, and turn on the oven to heat up. Before baking, brush the balls with the egg wash and sprinkle with a bit of cumin seeds (if desired). Bake them in a preheated oven at 200°C for about 30 minutes. Serve warm. Original.

14 comments:

  1. Od mene imas cistu peticu za ove buhtle!;)) Odlicno si ih napravila, vidim da su se lepo ispekle i nadam se da ih sada fino grickate kod kuce...ako kojim slucajem ostane neki visak , slobodno dobaci ovamo, otvoricu prozor...mah-mah!;)))

    ReplyDelete
  2. Jako su mekane i lepo mirišu :))
    Meni je najveći problem bilo samo pečenje testa, ali sad sam pronašla način (tj. prekopirala od tebe :)) i sve ispada super :)

    ReplyDelete
  3. sad sam jela, ali mi se opet vratio apetit posle ovih slicica!odlicno izgledaju!obozavam testa!!!

    ReplyDelete
  4. Super su ti ispale. Imam ih i ja u planu. :)

    ReplyDelete
  5. Odlicno izgledaju, deluju bas mekano i fino!!!

    ReplyDelete
  6. Super su i ja sam ih pravila, pa sam ih onda zamrzla i sad ih polako vadim da uživamo svaki dan po malo. Samo da znaš da sam probala kombinaciju i sa kačkavaljem i sa topljenim sirom i ona sa topljenim sirom mi se mnogo više dopada. Sir nije iscureo i bio je fenomenalan. Ovo ću sigurno ponovo praviti!

    ReplyDelete
  7. Hvala puno cure :))
    Stvarno su bile jako mekane i nisu imale tvrdu koricu (kao moje pojedine, ahem :D), tako da sam stvarno, stvarno zadovoljna :))

    ReplyDelete
  8. Zaboravih - što se punjenja tiče, ja sam imala ideju da ih pravim manje, pa da ih punim lopticama Mozzarella sira :)
    Ali nisam mogla da nađem Mozzarellu i toliko :P

    ReplyDelete
  9. Super su ti ispale! Ne znam tko bi odbio takav zalogaj! :) I ideja s mozzarellom ti je odlična.

    ReplyDelete
  10. Много фино изгледају, а верујем и да су преукусне. Jош један рецепт на мојој листи за испробавање!
    Иначе, и код мене те чека једна наградица па сврати кад имаш времена :))

    ReplyDelete
  11. Obožavam tvoje recepte i tvoj Blog, svrati na moj Blog za nagradu :))))

    ReplyDelete

Your comment will be visible after the author's approval.